Minulla on paha olla.

Olen koko viikon ruikuttanut itsesäälissä Äijölle kuinka lihava olen ja kuinka paha on olla. Sitten tajusin, että olen tehnyt sitä koko alkavan vuoden. Että tarttisko tehrä jotain??

Elämässäni olen kaikkea kokeillut kaalisoppadieetistä painonvartijoihin, eikä mikää ole toiminut. Viimeksi laihdutin vuonna 2000 suonikohjuleikkausta varten 16 kiloa, mutta pikkuhiljaa ne hissautuivat takaisin. Nyt olen päättänyt julkisesti julistaa sodan kiloja vastaan. Tähän minut on ajanut se totuus, että massan määrä on vakio ja kun aloitimme vuoden alussa "terveellisen elämän" Äijön kanssa, Äijö on laihtunut 4 kiloa ja minä olen vastaavasti lihonut 4 kiloa. Tasapuolista eikö?

Aloitan tällä päivämäärällä elämäntapojeni puntaroinnin. Tarkoitukseni on muuttaa elämäntapojani niin, että saan tiputettua muutaman kilon ja täten tuettua fyysistä ja henkistä hyvinvointiani. Tie on varmasti kivinen, mutta toivottavasti lopussa, edes jotenkin kiitos seisoisi.